Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Xbox handkontroller, fail?

Jag har 2 kontroller hemma. Uppenbarligen har bägge 3,5 uttagen slutat fungera. Då grannens funkar hos oss

Kopplade in kontrollen till datorn då sonen spelar med kontroll där. Då glappar micro-USB porten med. Vad är det för fel på Microsoft och deras produkter. Dom har uppenbarligen lyckats faila totalt med deras kontroller. 

Har ett Xbox one S och konsolen är knappt 1 år gammal. Har hört och läst om fler som har liknande problem med sina kontroller. Hur svårt kan det vara att göra kontroller som inte har uttag som inte är lika känsliga som en mingvas?
Reply

Rekommenderar helt trådlösa headsets.
Batterierna i handkontrollen räcker längre då med.

Plantronics RIG 800 LX är dom bästa jag haft hittills.

Ac3 Toni on XBL/Mixer.
Admin @ 'Scandinavian XBOX LiVE Gamers' - Facebook page.
Reply

Verkar ha relativt tur med mina kontroller för dom fungerar fint. Sen att dom slits lite med tiden känns givet. 

Men trist givetvis ifall kontrollerna går sönder:/
Reply

Nej, jag har aldrig haft problem med mina Xbox-kontroller. Mina headset däremot har givit upp ett par gånger.
Jag hoppas att Xbox Scarletts kontroller har dirketstöd för valfritt bluetooth-headset.
Reply

Dom kommer köra vidare på Xbox Wireless då befintliga headsets/controller + annan kringutrustning ska fungera på Scarlett.

Ac3 Toni on XBL/Mixer.
Reply

(11-04-2019, 01:45 AM)Ac3 Toni Wrote:  Dom kommer köra vidare på Xbox Wireless då befintliga headsets/controller + annan kringutrustning ska fungera på Scarlett.
Jo, men att de gamla kontrollerna ska vara kompatibla med Scarlett säger inte att de nya inte kan ha nya funktioner. Wireless betyder ju bara att den är trådlös. Det är inte direkt namn på kontrollen mer än att det beskriver att den är trådlös.

Jag tycker verkligen att det är de bästa handkontrollerna någonsin. Fast jag gillade i och för sig 8bitdo SN30 Pro som jag köpte förra veckan. Men den funkar inte på Xbox One men är förvisso mer till för retrospel.
Reply

Xbox Wireless är ett helt annat protocoll än bluetooth skapad av Microsoft själva.
Den använder högre och bredare frekvenser än bluetooth för att bandbredden inte ska bli lidande.
(mindre input lag, bandbredd nog för både Windows Sonic och Dolby Atmos med 7.1 ljud)

Ac3 Toni on XBL/Mixer.
Reply

(11-04-2019, 06:16 PM)Ac3 Toni Wrote:  Xbox Wireless är ett helt annat protocoll än bluetooth skapad av Microsoft själva.
Den använder högre och bredare frekvenser än bluetooth för att bandbredden inte ska bli lidande.
(mindre input lag, bandbredd nog för både Windows Sonic och Dolby Atmos med 7.1 ljud)
Ibland blir man uppläxad och lär sig något nytt Smile Men det utesluter ändå inte bluetooth-headset till Scarlett.
Reply

Ska jag vara ärlig så tror jag fler och fler PC blir Xbox Wireless kompatibla i framtiden istället.
Det finns ett flera high-end PC som har det sen 2016 om jag läste rätt igår när jag sökte i ämnet.
PS4 har ju bluetooth, men deras chatljud har fram tills nyligen (update) hållit väldigt låg kvalitet medans Xbox har samma ljud som Skype.
Det finns ljudjämförelser att lyssna på Soundcloud, kanske på Youtube med.
Vill personligen inte ha bluetooth till konsol efter jag hört skillnaden.
Som jag förstått de så har inte PS4 Dolby Atmos pga det inte funkar med bluetooth...så ser inte att Xbox ta ett steg bakåt.

Ac3 Toni on XBL/Mixer.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)